Selamat Datang ke Blog Jabatan Pendidikan Islam dan Moral IPG Kampus Tuanku Bainun

08 November 2010


Alhamdulillah syukur kepada Allah kerana di atas nikmat dan kurnianya iaitu iman dan islam ,kami daripada murabitha 1 dan 2 telah mengadakan majlis penangguhan usrah bagi sesi 2010.

Program ini diadakan adalah daripada hasil perbincangan naqib dan naqibah dengan sokongan daripada kami sebagai ahli usrah murabitha..

Semasa program ini pelbagai tugasan telah kami lakukan antaranya memasak di waktu petang.Bagi tugasan ini dilakukan oleh muslimat dan para muslimin ditugaskan untuk menyediakan tempat dan mencari bahan mentah untuk dimasak.

Pelbagai juadah telah disediakan oleh muslimat antaranya, nasi tomato,kuih tradisional dan sebagainya.

Tepat jam 9.30 majlis dimulakan dengan membaca ummul firqan al-fatihah sebagi pembukaan majlis .selepas itu kami bersama menasyidkan asmaul husna dengan iringan muzik.

Program ini merupakan salah satu wadah untuk kami mengeratkan silaturahim sebagai saudara seagama,seakidah dan setauhid……..Usrah mampu memberikan ilmu yang boleh digunakan dalam kehidupan seharian….Dalam usrah ada tiga rukun iaitu ta’aruf,tafahum dan takaful yang mana menjadi kekuatan bagi jemaah seumpama ini..Bergerak dalam jemaah adalah merupakan kekuatan dalam menegaKkan agama islam..,,,

1 komen:

Permata berkata...

Alhamdulillah..semoga ukhuwah yg terbina mendapat redhaNYa.. dan moga ditiupkan kefahaman tentang Islam dalam hati kita~ Naqibah Murabithah

Catat Ulasan